Wednesday, April 3, 2019

Lezbejke pričaju kako se hrabro nose sa životnim preprekama



„Svakim danom sve više aut i sebi i svetu oko sebe“


Koja je to neželjena situacija koju si preživjela zbog toga što si lezbejka?
Generalno imam i nemam problema sa majkom, autovana sam joj već skoro godinu dana i ona je na momente jako razumna i prihvata, dok u drugim momentima uopšte nije. Nisam načisto sa tim koliko je ona mene prihvatila ili nije, stalno se dešavaju situacije koje pokazuju da me nije još uvek prihvatila kao lezbejku.   

Koje su to situacije, na primjer? Opiši nam jednu?
Posle jednog mog raskida ona je videla da ja nisam ok i pitala me je šta nije u redu. Ja sam joj rekla šta nije u redu i ona je to skroz negirala rečima: ’’Ma nema veze, ti uopšte nisi lezbejka, to ti je faza, tebe će to proći, to uopšte ne treba da te brine i da budeš tužna oko toga, to je sve bezazleno’’. 

Kako si se ti osjećala tada?
Pa možda izdano, jer sam ja u tom trenutku mislila da je ona okej sa mojim identitetom i onda je ispalo da uopšte nije i da se samo folira. Mislim, to se i dalje dešava, bude donekle okej i onda se opet desi tako neka situacija gde nije ok. 

Kako si se ti brinula poslije toga za sebe, a da se osjećaš dobro? Šta si radila da se osjećaš dobro?
Ono što meni zaista pomaže i gde najviše radim na sebi je psihoterapija. Pored toga gledam da imam razumevanje i za mene i za nju i nekako, iako mora biti lično, pokušavam da stavim to po strani i da nam dam obema vremena verujući da će to da se promeni.  

Šta ti još pomaže u takvim situacijama?
Jedna velika stvar koju radim za sebe je što idem na sport rekreativno, dva puta nedeljno. Super mi dođe da se istrčim i da radim bilo šta što ima veze sa fizičkom aktivnošću. I imam drugaricu sa kojom pričam i koja me razume jer prolazimo kroz neke slične situacije.  

Na koje svoje osobine možeš da se osloniš u takvim situacijama?
Možda ta neka hrabrost ili snaga koju imam, sposobnost da razumem i mene i nju, da umem nekako da ne pravim od toga još veću svađu, već da smirim sebe u tom trenutku i da posle kad se ohladim probam da to posložim prvo sa sobom, a onda sa njom. Mislim da se tako izbegava još veći konflikt. 

Kako bi još željela da reaguješ u takvoj situaciji, a nisi pokušala?
Možda da joj se konfrontiram odmah, ali mislim da to ne bi imalo nekog pozitivnog uticaja. Mislim da je okej ovako za sada. 

Da li tražiš podršku ljudi oko sebe u takvim situacijama?
Pa da. Imam nekoliko ljudi oko sebe sa kojima sam otvorena i razgovaram i oni mi daju neku bazu i sigurnost. 

Kako voliš sebe nakon takvih situacija?
Zatvorim se sama u sobu na možda jedno pola sata, da smirim sebe i svoje emocije ili da procesuiram celu situaciju kako bi meni bilo lakše.  

Kako uvećavaš svoju radost zato što si lezbejka?
Tako što sam svakim danom sve više aut i sebi i svetu oko sebe.

Anđela- 22 godine, studira i živi u Beogradu

No comments:

Post a Comment