Wednesday, March 20, 2019

NA KOJE SVE NAČINE OKOLINA REAGUJE NA ŽIVOT NAS LEZBEJKI




Kako se naša uža ili šira porodica  ponaša  prema nama s obzirom na činjenicu da smo lezbejke?

Mi sve živimo u svetu koji stalno stvara netrpeljivost prema ženama, posebno prema onima koje nisu heteroseksualne, a naročito prema onima koje ne pripadaju većinskom narodu, tako da Romkinje, Albanke, Bošnjakinje u Srbiji mnogo teže prolaze u životu. Takođe,  zapostavljene su i one koje imaju poteškoće u kretanju ili druge zdravstvene smetnje.  Nakon mnogobrojnih intervjua, i razgovora prilikom rada u grupama, i susreta u  kafićima, sastavile smo spisak raznih sistema reakcija ljudi iz naše okoline kojima je poznata činjenica da smo lezbejke. 

Ovo su najčešće reakcije  članova naše uže  ili šire porodice.

Da li bi ti zaokružila neka od ponuđenih, ili bi dopisala svoja iskustva?
 

  • TO JE BOLEST - Ne prihvataju činjenicu da smo lezbejke. Preporučuju lečenje kod psihijatra da bi nas  ‘’pasili’’.

  • IZBEGAVANJE – Neće da čuju, ne žele da se o toj  temi priča, skreću razgovor na neku drugu temu samo da se o tome ne  govori. ‘’Samo što sam počela da pričam o devojci, a tetka počinje da priča o svom sinu, iako dobro zna da sam sa devojkom već tri godine.’’

  • TOTALNO ĆUTANJE – Nikad ništa u vezi sa tim ne sme pred njima da se spomene. Ignorišu naše postojanje. ‘’Niko me, od moje šire porodice, već deset godina ništa ne pita o mom ljubavnom životu.’’ 

  • NEGIRANJE – ‘’Nisi ti lezbejka, znam ja tebe od kad si imala mladića.’’  ‘’Tebi se to čini jer je to sad u modi, nisi ti lezbejka.’’ ‘’To radiš iz hira ili od besa.’’

  • PROLAZNA FAZA – ‘’Mlada si proći će te.’’  ‘’Svi smo mi imali razne faze u životu, išli smo u disko...’’

  • KONSTANTNO PITAJU ZA MOMKA – ‘’Jesi li našla mladića?’’  ‘’Šta čekaš?’’ ‘’Vreme je.’’

  • NE GUBE HETEROPATRIJARHALNU NADU -  ‘’Moji veruju da ću se jednog dana ipak vratiti na hetero život.’’  ‘’Moji su mi kupili poklon koji će mi biti potreban jednog dana kad se ipak budem udala, iako sam im  već sto puta rekla da se to neće dogoditi.’’ ‘’Brojala sam, sedam puta sam se outovala svojoj majci. Svake godine makar dva puta joj ponovim: Mama ja sam lezbejka.’’

  • INSISTIRAJU DA JE TO GREH ILI ZLOČIN – ‘’Toga nema u Bibliji.’’

  • ‘’VI NEMATE PROBLEMA’’ – ‘’Kakva vi to prava tražite kad imate ista prava kao i svi’’, ‘’Vidiš kako je ona uspela da bude poznata pevačica.’’  ‘’Niko nema ništa protiv njih.’’  ‘’Šta tebi fali?’’

  • “VI SPOPADATE ŽENE” – Imaju strah da će ih lezbejke spopadati. ‘’Ona će me ‘’muvati’’.’’

  • SKLANJAJU SVOJU DECU OD NAS – Ponašaju se kao da je ljubav prema ženama zarazna, i da će preći na njihovu decu ako se druže s nama.

  • ‘’NISI NAŠLA PRAVOG’’ – ‘’Više puta su mi nabacili da ipak treba da probam sa momcima jer sigurno nisam našla pravog.’’

  • AKO NEMAŠ DEVOJKU – NISI LEZBEJKA – ‘’Otkud ti znaš da si lezbejka, kad nemaš devojku.’’

  • ‘’TOGA NEMA U NAŠOJ KULTURI’’- ‘’Pusti to, toga nema kod naših (Bošnjaka, Roma, itd.).’’

  • ‘’VIDI NA ŠTA LIČIŠ’’- ‘’Takva i onako ne bi mogla da nađeš dečka.’’ (U slučaju drugačijeg fizičkog izgleda ili invaliditeta.)

  • ‘’NEKO TI JE NEŠTO UČINIO’’- ‘’To je neka crna magija, neko ti je nešto podmetnuo.’’ ‘’Je li te neka sekta uvukla?’’


No comments:

Post a Comment