Društvena uslovljenost nasilja u lezbejskim odnosima
Društvo
u kome živimo je patrijarhalna struktura
Dobro je da znamo da smo se rodile u
društvu nejednakosti – a to je glavna osobina patrijarhalnog društva - i da već
od prvog dana rodjenja neke žene imaju više a neke manje, a kasnije u životu
ove razlike su sve veće. Društvo u kome
živimo odredjene grupacije više voli i više ceni, to su na primer hetero muškarci, zaposleni, po mogućstvu bogati. Medjutim, medju muškarcima ima razlike pa se
manje poštuju oni koji su gej ili koji su Romi, ili se kreću kolicima. Žene imaju manje društvene
moći od muškaraca, i to mnogo manje. To
znači da teže nalaze posao, da imaju manje plate, manje društvenog poštovanja a
samim tim moraju sebe da manje poštuju. To isto tako znači da su žene žrtve muškog
nasilja. Važno je da se podsetimo: pre
nego što smo se rodile čekala nas je ova velika nepravda nad ženama.
Pored toga,
društvo pravi razlike međju samim ženama. Više šanse u životu imaju one žene
koje imaju roditelje, one koje završe školu, koje se udaju za muškarca. S druge strane, devojke koje spadaju u nacionalnost
koja je u manjini imaju manje šanse, kao i one gde je manje para ili više
nasilja, ili one koje se ljube sa devojkom.
Sve one hrabro žive sa posledicama ovih prepreka - diskriminacija.
Lezbejke
- begunice patrijarhata
Lezbejke, kvir, gej i trans devojke
uvek imaju problema u ovom društvu, jer društvo proizvodi razne oblike mržnje i
netrpeljivosti protiv ne-heteroseksulnih osoba.
Posebno su lezbejke duplo diskriminisane, i kao žene i kao one žene koje
su samim nezainteresovanošću za muškarce neposlušne društvenom diktatu da treba
da služe muževima. Jedna lezbejska
spisteljica Monik Vitig (Monique Wittig) je 1976 rekla Lezbejke su begunice patrijarhata!
One odbijaju da budu zavisne od muškaraca i da se podčinjavaju njihovim
naredbama. Zato je svako zaljubljivanje devojke u devojku posebno hrabar čin.
Lezbejke
- begunice patrijarhata
Žene koje vole žene su hrabre.
Društvo
u kome živimo je heteronormativno
Heteronormativnost znači da društvom vladaju
heteroseksualni zakoni i ljudi koji nameću da heteroseksulanost bude jedini
navodno ‘normalni’ i ‘prirodni’ oblik seksualnosti. Oni postavljaju zakone,
postavljaju norme šta je dobro a šta loše, šta je normalno a šta nije. Tako da onda heteroseksualnost izgleda kao
da je normalna, a sve što nije tako, što se ne uklapa u heteroseksualnu
porodicu se osuđjuje kao da ‘to u suštini nije u redu’.
Heteroseksualnost za radikalne
feministkinje nije samo pitanje izbora seksualne partnerke nego proizvod
društvene strukutre u kojoj muški pol ima privilegije a ženski je stavljen u
podređenu situaciju. Shodno tome seksualni odnos izmedju muškaraca i žena je
seksualizirana podređenost. Zbog toga je
lezbejski izbor drugačija egsistencija a ne samo pitanje s kime smo u krevetu. To je izbor koj podrazumeva odbacivanje ove
društvene podređenosti žena. Adrien Rič
(Adrienne Rich), feministička lezbejska spisateljica je rekla da je
heteroseksualnost ‘prisilna institucija’.
Lezbejski poljubac je revolucija, lezbejska žudnja je lepo.
Lezbejski
poljubac je radost
Heteroseksualnost za radikalne
feministkinje nije samo pitanje izbora seksualne partnerke nego proizvod
društvene strukutre u kojoj muški pol ima privilegije a ženski je stavljen u
podređenu situaciju. Shodno tome seksualni odnos izmedju muškaraca i žena je
seksualizirana podređenost. Zbog toga je
lezbejski izbor drugačija egsistencija a ne samo pitanje s kime smo u krevetu. To je izbor koj podrazumeva odbacivanje ove
društvene podređenosti žena. Adrien Rič
(Adrienne Rich), feministička lezbejska spisateljica je rekla da je
heteroseksualnost ‘prisilna institucija’.
No comments:
Post a Comment