Wednesday, December 28, 2016

Iz lezbejskih zapisa: Prvo iskustvo nasilja



Lezbejka, studentkinja iz Beograda, 24 godina

 ''U srednjoj su već krenule priče da sam lezbejka, ali se nisam ja lično autovala. Kako je meni samoj sve bilo novo, plašila sam se kako će, na primer, biti sa devojčicama u svlačionici, da li će biti neprijatnih situacija, ali u suštini svi su me nekako prihvatili. Znala sam da je bilo i onih koji nisu baš ok sa tim, ali sve je bilo u redu.

Jednom sam tako sedela sa devojkom na Savamali i čak se nismo ni držale za ruke niti šta slično, već smo samo sedele jedna pored druge napolju. Neka deca su krenula toliko da nam dobacuju i gađali su nas kamenjem, govorili su nam ''lezbejke'', ''bolesne'', ma ne znam ni da ponovim te uvrede, više ih ne pamtim, ali znam da je bilo baš puno užasnih uvreda. Ja sam bila više smirena, ali je moja devojka još više popizdela i onda sam nju smirivala. To su bila djeca od 15 godina, zato se i nisam baš puno uplašila, da su bili stariji verovatno bih se više uplašila. U blizini nam je bila i policijska stanica tako da sam pomislila da, ne daj bože, bude nešto - otrčala bih tamo.

Kada sam došla kući  razmišljala sam o tome, to je bila više situacija provokacije nego što sam mislila da će nas i napasti. Bila sam malo uznemirena, ali zbog njihovih godina nisam se baš toliko uplašila. Bilo ih je šest, grupa dečaka i devojčica i to je bilo uveče. Imala sam 20 godina, a moja djevojka 18. Ja sam insistirala da mi odemo na drugo mjesto kako bismo mogle da pričamo. Mislim da im je ona nešto dobacila, ali ja sam bila u fazonu ''ćuti''. Otišle smo, a oni nas nisu pratili. To mi je bilo prvo takvo iskustvo napolju. Sve ukupno je trajalo pola sata, ni ne sećam se svih tih uvreda jer ne želim da ih držim u glavi. Bilo mi je strašno. Setim se i dan danas toga svega. Nisam autovana u porodici, u društvu jesam delimično, i onda više tu imam strah šta bi bilo kada bi se nešto desilo i oni saznali. Nekako imam taj veliki strah od autoriteta. Plašim se šta bi bilo kada bi oni saznali. Imala sam već problema sa mamom jer je vidjela da sam lajkovala na fejsu nešto sa LGBT tematikom.''

T.O.

No comments:

Post a Comment