Friday, May 27, 2022

“Žensko telo je politički prostor“ Džoel Tejlor i „C+nto“

 

Joelle Taylor

Njena ljubavna pesma Buč lezbejkama

 

Pesnikinja i spiateljica, Džoel Tejlor, dobila je prestižnu nagradu T. S. Eliot za zbirku pesama „C+nto i druge pesme“, istraživanje o buč lezbejskoj kulturi kao kontrakulturi. Originalno izdata u junu 2021, C+nto je poema, pobuna, i  duboka noć, kako je navedeno na koricama.

S obzirom da je Džoelin inbox bio zatrpan porukama lezbejki širom sveta, koje su izražavale zahvalnost jer su se prepoznale u njenj poeziji, Džoel je postalo jasno da je njena poezija imala jak uticaj. „To što su se članovi žirija odlučili za neku poput mene govori o tome kako se književnost i poezija menjaju,” rekla je u intervjuu za Gardian.

I pored svega, ona se i dalje navikava na činjenicu da je dobitnica nagrade T.S. Eliot na najprestižnijem takmičenju  za poezijju u Ujedinjenom kraljevstvu i Irskoj republici.“Nadrealno je. Nikad ne bih pomislila da će se moje ime pojaviti u Telegrafu, na primer. Veoma sam zahvalna na svoj podršci.“

Kroz zbirku  C+nto, Džoel je razmatrala komplikovani odnos koji su  buč lezbejke imale sa mizoginičnim očekivanjima povezanim sa idejom ženkosti, pri tom  ne želeći da budu izuzete od toga da su i same žene. Na zadnjoj korici knjige je napisano „žensko telo je politički prostor“. U predgovoru ona piše „Ne postoji deo buč lezbejke koji je dobrodošao u ovom svetu. Bilo je loše kad sam bila tinejdžerka. Loše je i sad.“

Osvrćući se na to kako je videla lezbejke 90-ih ujedinjene u raznolikosti, pesnikinja ističe da konflikti na društvenim mrežama mogu, jesu ili će unuštiti zajednicu. „Provodimo više vremena  kontrolišući jedni druge nego što smo tu da se zaštitimo“, istakla je. Zbirka poezije ima nameru da obuhvati obe teme da prepozna da je to bilo vreme kada je bilo  više nasilja nad LGBT osobama i da razmišlja o vremenu kada smo imale jači osećaj zajedništva i sopstva.“

Zbirka poezije govori o Džoelinom iskustvu izgnanstva  zbog njene seksualnosti i u istoj meri se osvrće na kolektivna iskustva lezbejske scene tokom 90-ih. “Važno je da sačuvamo našu istoriju“, piše ona, „i da intervjuišemo druge buč lezbejke tog vremena i da zajedno počnemo da gradimo jednostavnu priču: izgnanstvo, prijateljstvo, tuga, ljubav, hrabrost i opasnost.“

Kroz protest lezbejke su izgradile naše pravo da postojimo. „C+nto“ ulazi u privatne živote buč žena kao i njihove kontrakulture, kao što na koricama knjige piše „pričanje ličnih priča o  protestima koje su vodile da bi povratile i potvrdile svoja tela i izazovima blanasiranja između preživljavanja i izražavanja sopstva. Istorija, magija, pobuna, zabave i propovedi vibriraju kroz Džoelinu poeziju da bi otkrile ovu alternativnu zajednicu stvorenu od strane žena.“

Premda  je biti lezbejka tokom  80-ih i 90-ih bilo opasno, bes zbog ophođenja prema nama i potreba za zaštitom stvarali su jake zajednice.“Iako je to bilo vreme opresije, to nas je očeličilo i ujedinilo“ objasnila je za Gardijan. Džoel pamti protest iz 1988. godine, protiv člana 28, kao najbolji dan u svom životu: “Tada sam se po prvi put hodala ulicama držeći se za ruku sa ženom. Fraza autovanje, zvuči kao da je sada rezervisana samo za slavne ličnosti. Kada smo se mi autovale, bilo je kao smernica da moramo  reći javno da smo lezbejke“.

Izvor: https://afterellen.com/the-female-body-is-a-political-space-joelle-taylor-cnto-her-love-poem-to-butch-lesbians/?fbclid=IwAR3dztMRhVtXOSAxNYY122SLiCzO0UUBBGu15dL_7Yf9tqjBhhFT-cp9HEE

Foto by: https://www.instagram.com/p/CNpKN8YMalF/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

No comments:

Post a Comment