Thursday, September 30, 2021

Kako profesionalna atletičarka Edi Brejsi podržava LGBTQ+ zajednicu

 

                                 Fotografija Edi Brejsi preuzeta sa Women's Healt web stranice

 

Edi Brejsi zagovara prava LGBTQ+ zajednice. Kao profesionalna trail atletičarka i konsultantkinja za mentalnu izdržljivost, ona je sa svojom partnerkom Kori Koner osnovala inicijativu OUTrun u maju 2019. Ova inicijativa potekla je iz zajednice kako bi povezala i podržala LGBTQ+ osobe kroz trčanje. Za samo 15 meseci, inicijativa se proširila iz Denvera u Kolorado, uključujući 25 ambasadora koji stvaraju inkluzivne, podržavajuće prostore za LGBTQ + zajednicu širom zemlje. Sada Brejsi implementira njenu ekspertizu putem Atletičarske alijanse.

Svet trčanja: Kojim pitanjima nameravate da se bavite kao ambasadorka Atletičarske alijanse?

Brejsi: jedno od stvari kojima želim da se bavim je povezivanje LGBTQ osoba. To je moć udruživanja i osnaživanja, kad znate da niste sami. Drugo je kreiranje prostora za trčanje tako da postaju više prijateljski. Zajednica atletičara je već uveliko sjajna i čine je divni ljudi, a drugo mislim da je većina negativnih stvari nenamerna, i prourokovana je navikom da se stvari rade na ustaljen način. Mi se konkretno fokusiramo- pred toga što okupljamo zajednicu u različitim gradovima širom zemlje- na rad sa organizatorima trka i možda u nekom trenutku sa brendovima kako bismo bil svesni njihove prezentacije i marketinške poruke.  Pitamo: „Da li promovišete vašu trku ili brend na inkluzivan način?“ To bi se moglo postići putem registracije, rodno identiteskih formi transrodne politike i svega što može poručiti da su svi  dobrodošli. Mislim da se podizanje svesti u sportu može sagledati kroz dugoročne ciljeve.

OUTrun postoji više od godinu dana kakve su bile reakcije i šta ste naučili iz dosadašnjeg rada?

Znali smo da ce doći do promene. Ali reakcije koje smo dobile i količina elktronske pošte  koja je pristizala, pisma u kojima su ljudi delili svoja iskustva i zahvaljivali se na našoj vidljivosti, prevazišla je naša očekivanja.

„Želimo da se ljudi ohrabre da budu u potpunosti svoji u zajednici čiji su već deo, a možda do sad nisu mogli da pokažu taj deo sebe“

Ono čega  smo Kori i ja svesne je da mi možemo da odlučimo da li ćemo biti aut ili ne. To nije moguće za ljude koji imaju drugu boju kože ili invaliditet. Mi možemo odlučiti da ne pričamo o tome. Kada smo osnovale organizaciju, odlučile smo da nećemo prikrivati naše identitete tokom trka. Neka pisma stigla su i od učesnika ultra trka. Ako bih je videla na mestu gde se pruža pomoć trkačima ja bih prišla i poljubila je. Neki od sportista pisali su nam svoje utiske nakon što su videli ovaj poljubac „Ja nikad ne bih ni pomislio da uradim tako nešto. Uvek sam mislio da to nešto što treba da krijem“ Mi smo shvatile da ako se krijemo da zapravo uvećavamo problem krijući ga. Kad ljudi vide nekoga sa kim se identifikuju, to čini da se osećaju dobrodošlo i da su ohrabreni da budu to što jesu. Broj mailova koji smo dobile nagnao me je da pomislim da je broj LGBTQ+ ljudi medju trkačima mnogo veći i da samo nisu autovani. Želimo da se ljudi ohrabre da budu u potpunosti svoji u zajednici čiji su već deo, a možda do sad nisu mogli da pokažu taj deo sebe.

Zašto je podržavanje LGBTQ atletičara za tebe važno?

Trčanje je važno za mene, kao i što mi je važno to što sam deo LGBTQ+ zajednice, a živela sam dugo smatrajući da ove dve stvari ne mogu da se preklapaju, jer često i nisu preklapale. Nije bilo mnogo vidljivosti tada. Kada sam bila u srednjoj školi nisam bila autovana, a trčanje mi je dosta pomoglo. Trčanje je pomoglo da se dobro osećam.  Članovi tima sa kojima sam se povezala su me podržavali i ohrabrivali. Da nisam imala tu podršku, bilo bi mi mnogo teže u to vreme.

Trčanje ima potencijal da učini da se ljudi osete delom zajednice i da su cenjeni. Ali ne uključuje mnogo različitosti. Ja bih htela da uključim što više ljudi i da im  poručim „ Ovo je mesto za sve.“

Koje iskustvo te je nagnalo da počneš da se zalažeš za LGBTQ + trčanje ?

Moja priča sa Kori i to kako smo se upoznale deo je moje motivacije. Upoznale smo se mnogo pre nego što smo postale par, ali tada nismo bile aut, pa nismo ni znale da obe volimo žene. Samo igrom slučaja smo se opet povezale. Dugo godina nisam upoznala nikoga ko bi predstavljao ono što sam i zato tada nisam bila aut. Sad želim da budem vidljiva,  da budem primer drugima, što pomalo zvuči pomalo arogantno, da ohrabrim one koji misle da ne mogu istovremeno da budu deo obe zajednice.

Koji je tvoj krajnji cilj zagovaranja?

Želim da se svi osećaju dobrodošlo u sportskom okruženju.  Samo zato što niste aktivni učesnici diskriminacije, ne znači da svojom pasivnošću ne doprinosite ovom problemu. Treba da imate  aktivan stav protiv diskriminacije. Taj razgovor sam ja vodila i sa sobom. Želim da ovi prostori budu prijateljski i otvoreni za sve, da aktivno ohrabrim druge da budu to što jesu, jer mislim da ne treba mnogo da bi se to postiglo. Već ima puno sjajnih ljudi u sportu, zašto se ne bi taj prostor otvorio, kako bi i drugi mogli da se priključe.

Šta je za tebe trčanje? Na koji način misliš da ti trčanje pomaže u zagovaranju i kako pomaže zajednici za koju se zalažeš?

Trčanje je za mene sve. Dugi niz godina sam se skrivala i to je definitivno imalo uticaja na moje mentalno zdravlje. Ali mislim da me je trčanje uvek osnaživalo. Bez obzira da li je u pitanju trčanje na duge staze ili planinsko trčanje, trčanje uvek pruža dobar osećaj o sebi. Trčanje mi je takođe obezbedilo mogućnost da pripadam zajednici koja je mnogobrojna. Mislim da je svako ko mi je bitan na neki način povezan sa trčanjem.

„Ali mislim da me je trčanje uvek osnaživalo. Bez obzira da li je u pitanju trčanje na duge staze ili planinsko trčanje, trčanje uvek pruža dobar osećaj o sebi“

Ne smatram da sam slavna, ali kada sam pomislila da mi je broj godina u sportu ograničen, shvatila sam da želim da to bude bolje mesto nego ono koje sam zatekla kada sam ulazila u sport. Koristim vreme koje još imam da doprem do što više ljudi i da im prenesem poruku.

Zašto si odlučila da postaneš ambasadorka Atletičarske alijanse?

Misija alijanse se donekle poklapa sa onim što mi već radimo. Mislim da se fokusiramo na pozitivno, u smislu da promovišemo inkluziju. Pri tom ne možete zanemariti izazove, a bezbednost je svakako jedna od njih. Ja sam imala sreće da mi se nisu dešavale takve neprijatnosti, ali znam neke koji su doživeli tako nešto. Pitanje bezbednosti za žene je već velika stvar, ali kad na to nadodate druge različitosti, rizik da se nešto dogodi se uvećava.

Odlično je da se zalažemo za pozitivne promene, ali moramo se usredsrediti i na realne pretnje i izazove koji nažalost i dalje postoje.

Koja su tvoja nadanja u vezi sa Atletičarskom alijansom?

Želim da žene nikada ne moraju da brinu ni očemu kad idu na trčanje. Najbitnije je što mi je i OUTrun pokazao je da postoji kolektivno osnaživanje koje dolazi iz zajednice koja omogućava moćniji otpor nasilju. Osećaj da niste sami je od velikog značaja i to smo uvideli i u našoj organizaciji. Alijansa je odlična opcija da se udruže snage i zajednica učini brojnijom.

Kada se priča o izazovima i problemima, ne želiš da to rezultira strahom. Želiš da rezultat bude moć i snaga i mislim da će se to i desiti sa dolaskom svih sjajnih žena koje će biti u projektu za ambasadorke. Rezultat će biti da smo osnažene i jake, bez straha.

Izvor: https://www.runnersworld.com/runners-stories/a34400215/addie-bracy-ambassador/?fbclid=IwAR161r_KKYIUXmnqnSYeELPBWJag893Xcv74tDWKNbj8h7phgsXR7Mosi9o

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment